Ο ΠΙΓΚΟΥ'Ι'ΝΟΣ


  
Αποτέλεσμα εικόνας για πιγκουίνος νορβηγία

Του Eckhart von Hirschhausen.
Θέλω να σας πω μια τελευταία ιστορία, η οποία συνέβη πραγματικά. Ένα διάστημα ήμουν απασχολημένος σε ένα κρουαζιερόπλοιο. Επειδή με πείραξε η θάλασσα, χάρηκα που είχα την ευκαιρία να περπατήσω ξανά στο επόμενο λιμάνι που πιάσαμε και σκέφτηκα να κάνω μια βόλτα στο ζωολογικό κήπο της πόλης.
Εκεί παρατήρησα έναν πιγκουίνο να στέκεται πάνω σε ένα βράχο. Σκέφτηκα, τι άμοιρο πλάσμα, πιγκουίνος, μικρά φτερά, δεν μπορεί να πετάξει, κοντό και άχαρο και μάλλον ο Θεός ξέχασε να του προσθέσει γόνατα. “Ελλιπής κατασκευή” ήταν το συμπέρασμα μου, απόλυτα βέβαιος. Εκείνη τη στιγμή πήδηξε ο πιγκουίνος μπροστά στα μάτια μου στο νερό κι άρχισε να κολυμπάει. Κι εκεί απλά έμεινα έκπληκτος. Οι πιγκουίνοι είναι υπέροχοι κολυμβητές, είναι τόσο ευέλικτοι και αποτελεσματικοί μέσα στο νερό, ώστε μπορούν με την ενέργεια που αντιστοιχεί σε ένα λίτρο πετρέλαιο, να κολυμπήσουν μέχρι και 2000 χιλιόμετρα μακριά. Αυτό είναι καλύτερο απ΄ οτιδήποτε έχει φτιάξει ποτέ το ανθρώπινο χέρι. Κι εγώ που νόμιζα ότι ήταν “ελλιπής κατασκευή”!
Αυτό μου υπενθυμίζει δύο πράγματα.
Πόσο γρήγορα κρίνω, ιδιαίτερα όταν βλέπω ανθρώπους σε μία μόνο κατάσταση.
Και δεύτερον, πόσο σημαντικό είναι το περιβάλλον, ώστε να έρχεται στο προσκήνιο, αυτό που πραγματικά μπορείς και ξέρεις να κάνεις.
Οι άνθρωποι δεν αλλάζουν τελείως, αν γεννήθηκες πιγκουίνος, δε θα σε μετατρέψουν 10 χρόνια ψυχανάλυσης σε καμηλοπάρδαλη. Κι ένας καλός ψυχοθεραπευτής δε θα κάτσει να ακούσει γιατί θα σου άρεσε να έχεις ένα όμορφο, μακρύ λαιμό, τι έφταιγε στα παιδικά σου χρόνια, κλπ.
Όχι, θα σε ρωτήσει «ποιος είσαι», «τι ξέρεις να κάνεις», «ποια είναι τα δυνατά σου σημεία».
Να δυναμώνεις τα δυνατά σου σημεία είναι πολύ πιο σημαντικό κι έχει πιο πολύ νόημα από το να διορθώνεις συνεχώς τα αδύναμα σημεία σου. Κι αν σκέφτεσαι «ναι, αλλά θα πρέπει να είμαι όπως οι άλλοι», θα σε παρηγορήσω, «από τους άλλους έχουμε ήδη αρκετούς».
Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι γνωρίσουμε τον εαυτό μας και να αναγνωρίσουμε αν είμαστε στο σωστό περιβάλλον.
Κι αν είμαι πιγκουίνος και βρίσκομαι στη μέση της ερήμου, τότε δε φταίω εγώ που κάτι δεν πάει καλά. Πρέπει απλά να κάνω μικρά βήματα, να βρω το νερό μου και να πηδήξω μέσα.
Και τότε θα καταλάβω πόσο όμορφα είναι, να είσαι στο στοιχείο σου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου