Το
συγκρότημα δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1965 στην Θεσσαλονίκη από
τους'Αλκη Κακαλιάγκο(πιάνο-hammond organ)μέλος
των "VIPS",και ταμέλη του διαλυθέντος συγκροτήματος
των "BRAHMS"Πασχάλη Αρβανιτίδη(τραγούδι-μπάσο), Βαγγέλη Κουτσοτόλη
(σαξόφωνο), Κούλη Καλογιαννίδη (κιθάρα),Δημήτρη
Λαζαρίδη(τύμπανα).
Πρώτες εμφανίσειςστo night-club"Χαβάη" στην Ν.Κρήνη (σήμερα νοσοκομείο ΙΚΑ) με
"αφεντικό" τον Τάκη Κανίδη. Η νεολαίατης Θεσσαλονίκηςαπό την πρώτη στιγμή αγκαλιάζει και
στηρίζει με την αγάπη της το συγκρότημα.
Ο Γιώργος Κοντόπουλος (ραδιοφωνικός παραγωγός)με τα μαγνητόφωνα του ηχογραφεί
ζωντανά τους Ολύμπιανς σε μουσικό πρωινό στην "Χαβάη"και τους παρουσιάζει σε εκπομπή του
στον Αμερικανικό ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργούσε τότε στην Περραία
Θεσσαλονίκης.Ο'Αλκης Στέας σε
εκπομπή του στοΚρατικόραδιόφωνοβγάζει στον αέρα τηνίδιαηχογράφησημε ζωντανή συνέντευξητων Ολύμπιανς.Αυτή την εκπομπήτην ακούει ο Γιάννης Σωκρατίδηςτότε διευθυντής του υποκαταστήματος
στην Θεσσαλονίκη της Δισκογραφικής εταιρείας "Ελλαδίσκ" ο
οποίος ενθουσιάζεται και ανοίγει τον δρόμο για να ηχογραφηθούν στην Αθήνα
(Δεκέμβριος 1965), με παραγωγό τονΣπύροΡάλλη,το πρώτο σαρανταπεντάρι δισκάκι με
τον "Τρόπο" και
το "Συμπόσιο".Αποτέλεσμα,επιτυχία
και αναγνώριση σ'όλη την Ελλάδα.
Σημαντικός σταθμός η πρώτη
εμφάνιση των ΟΛΥΜΠΙΑΝΣ στην Αθήνα στις 2 Οκτωβρίου1966 στην "Χρυσή
Βραδυά" σε μια μεγάλη πολύωρη συναυλία στο κατάμεστο Παναθηναικό
Καλλιμάρμαρο Στάδιο όπου σμμετείχε όλο το μουσικό κατεστημένο της
εποχής.Επίσης διεξήχθη ένας διαγωνισμός νεανικών μουσικών συγκροτημάτων όπου
οι Θεσσαλονικείς ΟΛΥΜΠΙΑΝΣ πήραν το 78% το ψήφων της Αθηναικής νεολαίας,''.....αυτό
ήταν κάτι που έφτανε τα όρια ενός σκανδάλου.'Ενα απρόβλεπτο συγκρότημα από τη
Θεσσαλονίκη ,τσάκιζε τα καλύτερα συγκροτήματα της Αθήνας -και μάλιστα μέσα
στην έδρα τους!......"(απόσπασμα
από το βιβλίο ''Ελληνικό Ροκ'' του Μανώλη Νταλούκα).
Η πρωτοφανής επιτυχία των "Ολύμπιανς", για τα δεδομένα εκείνης της
εποχής. μπορεί να αιτιολογηθεί ως εξής.Πάντα οι νέοι θέλουν να έχουν την δική
τους μουσική. Ο χορευτικός ρυθμός που συγκινούσε τότε (1965) ήταν το
σέικ. Οι "Φόρμινξ", που προηγήθηκαν των "Ολύμπιανς",
έπαιζαν μεν μοντέρνα χορευτική μουσική, αλλά "σνόμπαραν" τον
ελληνικό στίχο. Και γενικά όλα τα συγκροτήματα εκείνης της εποχής έκαναν το
ίδιο, η τραγουδούσαν στα ελληνικά με ξενική προφορά...."Από
τη βραδυά εκείνη,όλα τα συγκροτήματα αναθεωρούν την στάση τους .'Ολοι
αρχίζουν να γράφουν τραγούδια με ελληνικό στίχο η...... διασκευάζουν ξένες
επιτυχίες στα ελληνικά...."(απόσπασμα
από το βιβλίο ''Ελληνικό Ροκ'' του Μανώλη Νταλούκα).
Η καθαρή και ειλικρινής
άρθρωση του Πασχάλη σε μελωδίες με ελληνικό στίχο, σε μουσική με
"ευρωπαικό άκουσμα" σε σύγχρονους μοντέρνους χορευτικούς ρυθμούς
έκανε να σκιρτίσουν οι καρδιές όλων των νέων, και να χαρίσουν όλη τους την
αγάπη στο συγκρότημακαι
ακόμη να την μεταφέρουν και στις επόμενες γενιές.
Αποτέλεσμα όλα τα νεανικά ροκ συγκροτήματα άρχισαν να ηχογραφούν την
μουσική τους πάνω σε ελληνικό στίχο,και μέχρι σήμερα όλα τα ροκ
συγκροτήματα ακόμη και τα πιο.....(hard rock)τραγουδούν ελληνικά.Ετσι
επικράτησε και ο όρος "Ελληνικό ροκ".
Ακολουθεί το "Συγνώμη" με στίχους γραμμένους απότον Ν.Ελληναίο, το
"Σχολείο" και η δημοτικότητα του γκρουπ ανεβαίνει στα ύψη.
Στρατιωτική θητεία, σπουδές και άλλες οικογενειακές υποχρεώσεις απεμάκρυναν
κάποια ιδρυτικά μέλη από το συγκρότημα.
'Ετσιπολλοί καλοί μουσικοί
που εν συνεχεία διέπρεψαν στο μουσικό στερέωμα πέρασαν από τους
"Ολύμπιανς" όπως οι Βασίλης Παπαβασιλείου (μπάσο-τραγούδι), Νίκος
Παπάζογλου(ο γνωστός
τραγουδιστής)και Γιάννης
Καρατζόγλου (τραγούδι), Παντελής Δεληγιαννίδης (κιθάρα), Γιώργος
Ζηκογιάννης (μπάσο), Νίκος Αρχοντής (βιολί-σαξόφωνο), Αντώνης Θεοδωρόπουλος
(σαξόφωνο), Πάνος Λεμονίδης (ντράμς), Νέστωρας Δάνας (κιθάρα), Βαγγέλης
Κιτσικόπουλος (κιθάρα-τραγούδι), Ρούλης Πυρίλης (ντράμς).
Το 1972 έχουν απομείνει από τα ιδρυτικά μέλη μόνο ο Πασχάλης Αρβανιτίδης
και ο 'Αλκης Κακαλιάγκος. Τα μουσικά πράγματα της εποχής δεν ευνοούν την
ύπαρξη συγκροτημάτων(1972).
Ο Πασχάλης κατεβαίνει στην Αθήνα και ξεκινά μια επιτυχημένη σόλο καριέρα. Ο'Αλκης Κακαλιάγκοςπαραμένει στη Θεσσαλονίκη καισυνεχίζει να συνθέτει μουσική, να
κάνει μουσικές παραγωγές με αποκορύφωμα την μουσική επένδυση στην μεγάλου
μήκους ταινία του Τάκη Κανελλόπουλου "Το Ρομαντικό σημείωμα"συμμετοχή στο 38ο Φεστιβάλ
κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1987.Πρόσφατη συνθετική εργασία (2012) η
μουσική επένδυση στο μεγάλου μήκους ( 116 λεπτών περίπου ) ντοκυμαντέρ
"ΕΝΘΥΜΙΟΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"(Memories from Thessalonikiδες βίντεο παρακάτω).Μια παραγωγή της ΕΡΤ 3 (Κρατική
τηλεόραση) στο πρόγραμμα "Ο Αιώνας της Θεσσαλονίκης"(Κ.Μπλιάτκας)
για την επέτειο των 100 χρόνων (1912-2012) ελεύθερης Θεσσαλονίκης. 'Ολες ο μεγάλες επιτυχίες των
Ολύμπιανς πέτυχαν μεγάλες πωλήσεις εντός της Ελλάδας αλλά και στους
ομογενείς του εξωτερικού.Το δε τραγούδι τους "Συγνώμη"
(Κακαλιάγκος Α.-Ν.Ελληναίος) κυκλοφόρησε και σε ξένες διασκευές.1)Οι
"Επίκουροι" στην Τσεχοσλοβακία ,2)στα Αγγλικά με τονPiero Cottoμε τίτλοForgiveness και 3) στην Τουρκία στην
Τούρκικη γλώσσα με τίτλο Aşkı Sende Buldum να το τραγουδά με μεγάλη
επιτυχία ηδημοφιλής ηθοποιός
και τραγουδίστρια Gönül Turgut από το 1969.Από το 2010 οι παραγωγοί του
επιτυχημένου σε 25 χώρες τηλεοπτικού σήριαλ "Η Προδοσία"
ενσωμάτωσαν την Τούρκικη έκδοση του τραγουδιού στο σήριαλ. Οι ΟΛΥΜΠΙΑΝΣ είναι το μοναδικό
Ελληνικό μουσικό γκρουπ που τιμήθηκε με χρυσό & πλατινένιο δίσκο για
τις 50.000 & 100.000 αντίστοιχα πωλήσειςLPδίσκου τους.Το 2015 γιορτάζουν 50
χρόνια παρουσίας στην Ελληνική μουσική.Το 2016 γιορτάζουν 50 χρόνια από την
κυκλοφορίατου πρώτου δίσκου
τους 45στροφών με το θρυλικό τραγούδι τους "Τρόπο"μεflipside τοinstrumental"Συμπόσιο" .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου