ΤΑ ΘΕΙΑ ΠΑΘΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

"Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ", LEONARDO DA VINCI, 1495-98

Η ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΗ  ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ (διαστάσεις 880Χ460cm), ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑΡΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ SANTA MARIA DELLA GRAZIE TOY ΜΙΛΑΝΟΥ.
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΘΥΜΟΥ , ΕΚΠΛΗΞΗΣ ΚΑΙ ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΩΝ 12 ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ  ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ. ( ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ, Ο ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΡΕΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΦΑΝΕΡΑ ΕΚΠΛΗΚΤΟΙ. ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΤΡΙΑΔΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΟΥΔΑΣ Ο ΙΣΚΑΡΙΩΤΗΣ
, Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ. Ο ΙΟΥΔΑΣ ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΕΝΟΣ  , ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ  ΓΕΡΝΕΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΟΧΗ. ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ Ο ΘΩΜΑΣ ΑΜΦΙΒΑΛΩΝ ΣΕ ΟΣΑ ΑΚΟΥΕΙ, Ο ΙΑΚΩΒΟΣ Ο ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΝΟΙΚΤΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΕΝΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΤΗΝ ΕΞΗΓΗΣΗ. ΤΕΛΟΣ Ο ΜΑΤΘΑΙΟΣ Ο ΙΟΥΔΑΣ Ο ΘΑΔΑΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΙΜΩΝ Ο ΖΗΛΩΤΗΣ ΣΤΡΑΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΖΗΤΟΥΝ ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΕΣ  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.)

'ΑΓΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ', GIOVANNI BELLINI, 1459-65

(O ΙΗΣΟΥΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΓΟΝΑΤΙΣΜΕΝΟΣ ΕΝΩ ΠΙΣΩ ΤΟΥ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ Ο ΠΕΤΡΟΣ , Ο ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ. ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ Ο ΙΟΥΔΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ )

"Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΓΟΛΓΟΘΑ",RAPHAEL , 1514-16, PRADO  MAΔΡΙΤΗ

(Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΠΟΝΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ. ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΙΣΩ Ο ΣΙΜΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΗΡΥΝΕΙΑ ΣΗΚΩΝΕΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΒΟΗΘΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΕΝΩ ΑΓΡΙΟΚΟΙΤΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΦΡΟΥΡΟΥΣ)

"Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ", ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ,1600-05, PRADO

(Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ. ΤΑ ΜΙΣΑΝΟΙΧΤΑ ΔΑΚΤΥΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ"

"Ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΙΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ", ΕL GRECO

(O ΧΡΙΣΤΟΣ , ΜΕ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ , ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΑΛΗΝΙΟΣ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΤΟΥ ΜΑΝΔΥΑ ΤΟΥ , ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΠΑΘΟΥΣ. ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΤΡΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΑΡΙΕΣ.)

"Η ΜΑΣΤΙΓΩΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ", CARAVAGGIO, 1607-10, NAΠΟΛΗ

(ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ Η ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΟΛΟΦΩΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΩΝ ΒΑΣΑΝΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ)

"ΤΟ ΑΚΑΝΘΙΝΟ ΣΤΕΦΑΝΙ", ΤΙΤΣΙΑΝΟ, ΛΟΥΒΡΟ

( Η ΩΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΘΗΡΙΟΔΙΑ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ)

"Η ΣΤΑΥΡΩΣΗ", EL GRECO, ΜΟΥΣΕΙΟ PRADO

(ΜΟΡΦΕΣ ΣΕ ΧΩΡΟ ΚΕΝΟ ΚΑΙ ΑΦΥΣΙΚΟ, ΧΩΡΙΣ ΦΟΝΤΟ, ΜΕ ΦΩΣΦΟΡΙΖΟΝΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΓΩΜΕΝΕΣ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ. ΔΥΟ ΑΓΓΕΛΟΙ ΜΕ ΦΤΕΡΑ ΜΑΖΕΥΟΥΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΙΜΑ ΑΠΟ ΤΗΣ ΠΛΗΓΕΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΤΡΙΤΟΣ ΑΙΩΡΕΙΤΑΙ  ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΙ ΜΑΣ ΓΥΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ)

"Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ" , FRANCISCO GOYA, 1780, PRADO

(ΦΟΝΤΟ ΜΑΥΡΟ, ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΑΡΦΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ. ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΙΣΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΓΕΡΝΕΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ)

"Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΟΣ ΛΗΣΤΗΣ", ΤΙΤΣΙΑΝΟ, ΜΠΟΛΩΝΙΑ

(ΔΥΟ ΣΤΑΥΡΟΙ ΣΤΟΝ ΑΠΕΙΡΟ ΧΩΡΟ, ΔΥΟ ΚΕΦΑΛΙΑ ΑΝΤΙΚΡΙΣΤΑ. ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟΧΡΩΜΟ ΦΩΤΟΣΤΕΦΑΝΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΚΠΛΗΣΕΙ ΤΟΝ ΛΗΣΤΗ ΠΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΤΙΝΑΣΕΙ ΤΟ ΠΟΔΙ ΣΤΟ ΚΕΝΟ)

"Η ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ" ,ROGIER VAN DER WEYDEN, PRADO
(ME ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΟΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΥ ΜΕΓΕΝΘΥΝΕΙ ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ. ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΔΙΑΓΩΝΙΩΣ.)


'PIETA", MIXAΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ, 1498-99, ΒΑΤΙΚΑΝΟ

(Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΜΑΡΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΚΡΟ ΧΡΙΣΤΟ ΞΑΠΛΩΜΕΝΟ ΣΤΑ ΓΟΝΑΤΑ ΤΗΣ. Η ΛΕΠΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΓΛΥΠΤΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΥΦΑΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΡΜΑΡΟΥ. ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ MICHELANGLELO BUONARROTI ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΠΟΤΕ.)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου