Η ΑΓΟΡΑΦΟΒΙΚΗ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΣΣΑ


(Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΔΑ ΠΟΥ ΦΩΤΟΓΡΆΦΗΣΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ)


JACQUI : Η τελευταία φορά που ταξίδεψα αεροπορικώς ήταν για τον γάμο της αδελφής μου.
Και κάναμε μήνες θεραπειών. Ήταν στα 20 μου χρόνια όταν πραγματικά άρχισα να υποφέρω  από κρίσεις πανικού - να  μην αναπνέω σωστά, να ανεβάζω καρδιακό ρυθμό. Δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ.
Τελικά διαγνώστηκα με αγοραφοβία. Θα έλεγα ό,τι η αγοραφοβία είναι ο φόβος του να βρίσκεσαι σε δημόσια μέρη.
Το να ταξιδέψω μακριά από το σπίτι μου ήταν πολύ δύσκολο. Δεν είναι ζωή αυτή να ζεις έτσι. Δεν είναι ζωή αυτή όταν συνεχώς βρίσκεσαι αγχωμένη σε 'μη κατάλληλο' τόπο.
Κοιτάζοντας απλά μέσα από το street view (πραγματικές όψεις των δρόμων) μια μέρα βρήκα κάποια πράγματα που μου άρεσαν αρκετά.
Πάντα αγαπούσα τη φωτογραφία. Έτσι αυτό μου έδωσε την ευκαιρία να γίνω μια φωτογράφος αλλά χωρίς εκείνο το αίσθημα του άγχους. Νομίζω ό,τι τράβηξα περίπου 27.000 “screenshots’’ (φωτογραφίες της οθόνης του υπολογιστή μου). Πολύχρωμα, παστέλ χρώματα, κάκτους, αρχιτεκτονική, κήπους ερήμου. Και έτσι άρχισα να βάζω τις φωτογραφίες στο διαδίκτυο.
Επικοινωνώντας με άλλους ανθρώπους που είχαν παρόμοιες εμπειρίες πιθανόν να ήταν το καλλίτερο πράγμα για μένα. Και τώρα νιώθω περισσότερο συνδεδεμένη με τον κόσμο από όσο ήμουν πριν. Απλά και μόνο λέγοντας ό,τι έχω αγοραφοβία και σοβαρή αγχώδη διαταραχή είναι απίστευτα δυναμωτικό και σημαντικό. Αυτήν τη στιγμή κάνω πράγματα που ποτέ, μα ποτέ πριν είχα ονειρευτεί ότι θα μπορούσα να τα κάνω.
ΠΑΝΕ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ Η JACQUI ΤΑΞΊΔΕΨΕ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ. ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΤΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΣΤΕΙ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΤΗΣ ΓΚΑΛΕΡΙ ΜΕ ΤΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ.
Είναι ενθουσιασμός μαζί με ανησυχία, μαζί με κάθε τι αληθινό.
Όταν έχεις σοβαρή αγχώδη διαταραχή, πολλά πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Αλλά επίσης βλέπω και τα κέρδη. Με έκανε αληθινά να δω τον κόσμο με έναν διαφορετικό τρόπο. Είναι ακόμα καλλίτερος από ότι περίμενα.
Αν παλεύεις και το κρατάς για τον εαυτό σου – και εγώ το κράτησα για πολύ, πολύ μεγάλο διάστημα - σίγουρα δεν βοηθάει. Μίλησε για αυτό, αν μπορείς.

Παρακαλώ μην τα παρατάτε. Ξέρεις ό,τι μπορεί να καλυτερεύσει  και πράγματι θα καλυτερεύσει. Απλά ελπίζω ό,τι είμαι η απόδειξη ό,τι ακόμα και στους σκοτεινούς καιρούς καταπληκτικά πράγματα μπορούν να γίνουν.

Αφιερωμένο σε όσους και όσες χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να πάνε σε μέρη που ουδέποτε περίμεναν ότι θα πάνε.

Ελεύθερη Απόδοση: Ελένη Μπέλλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου